måndag 19 mars 2012

Måndag.

I natt har det då blåst rejält jag vaknade och funderade på vad det var som lät men kom snart på att det var vår "vindorgel" som startat. Det blåser in luft från väst in på vinden och det blir ett fasligt vinande ibland. Det är säkert snö på gång.

I dag har jag skaffat mej blomjord så om nu viljan har funnits skulle alla blommor vara omplanterade, i alla fall de som skulle ha nya krukor, men jag har gjort andra saker, bl a har påskpyntet kommit fram och jag har gjort i ordning på verandabordet. När jag höll på med detta började tankarna rulla och jag skall nog flytta om lite på altanen för då tror jag att det blir större plats. Detta skall provas när det inte är så kallt.

Mina tibast har börjat slå ut, lagom till påsk skulle jag tro att de kommer att dofta så gott, den gamla tulpanen vid garageväggen har börjat komma upp samt att andra vårblommor har börjat röra sej så smått,men jag har glömt att titta till påskliljorna och guldvivorna om de har kommit i gång lite men det är kanske för tidigt eftersom de inte står mot en vägg, blir väl att kolla upp.

Nu blir det väl TV och stickning resten av kvällen, kl 18.25 +2,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar