måndag 12 mars 2012

Måndag

Ja nu var den den 12 mars och dags för mitt återbesök på sjukhuset, pirrigt är det ju men det ska det väl vara. Uppe tidigt och genomgick morgonproceduren med allt vad det innebär, när jag kom till tandborstningen så tog jag fel tub och klämde ut fotcreme på tandborsten, bara att slänga och vara tacksam över att jag hade en ny.

Lotta och jag drog iväg för jag skulle på provtagning, allt gick snabbt, vi var ut i samhället och uträttade ärenden, tillbaka till sjukhuset och kafeterian och därefter besök på sjukhusbiblioteket där jag lånade ett par böcker.

Så var det doktorn, allt verkade bra och han var nöjd efter undersökningen, MEN min sänka var i 6 och den skall vara under 5 så därför blev det ytterligare 1 månad med Dalacin, även om tabletterna näst intill äcklar mej är jag ju tacksam att läkaren inte släpper mej utan det skall vara riktigt bra.

Syster Annika hadew också tid hos läkare men vi hann med en kaffekopp innan vi skildes åt, när jag plockade upp bilnycklarna ut väskan fick jag se att jag hade en matsked i väskan, månne det vara nerverna som spökade till det. Sista anhalt i Torsby var apoteket.

Äntligen hemma, skönt och det har ju varit en underbart vacker dag,kl 17.05 + 12,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar