onsdag 7 mars 2012

Onsdag

Men så gråkallt det har varit i dag, inga grader att tala om men det kändes både i märg och ben. Ganska tråkigt har det varit, förmiddagen gick åt till att vänta på ett telefonsamtal så mellan nio och elva gjorde jag inget annat än läste morgontidningen och löste lite korsord. Så kom jag på att jag skulle lämna en sak hos mina grannar på norra sidan så jag begav mej dit. Skamligt, men jag tog bilen den lilla biten, dels för att det var kallt och dels för halka, men det har nog gått lika fort med sparken.

Ja där blev jag sittandes, vi hade en del att dryfta för vi har inte träffats på några dagar, sen blev det kaffe och goda kakor( det finns det alltid hos dem, hembakade såklart). Tiden gick fort och jag upptäckte att jag blev en timme försenad med min antibiotika men det går nog bra för nu är jag på vinnarsidan hoppas jag, 7 tabletter kvar och det räcker t o m fredag. Skulle allt vara skönt att slippa dessa piller nu.

Jag satte på skidskytte på TV:n då ringde telefonen, sen kom Lotta och det blev ytterligare en kopp kaffe, jag glömde bort skidskyttet och blev så förvånad när Helena Ekholm fick en bronsmedalj. Jag blev så glad när Lotta kom att jag glömde allt men detta får vi säkert se flera gånger under kvällen.

Mulet hela dagen och det känns att det är snö i luften hoppas bara att det inte kommer så mycket kl 19.00 +1,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar