lördag 3 mars 2012

Lördag

Vilket fint sportlov barnen har haft denna vecka, solsken och behaglig temperatur hoppas nu att de varit ute och samlat vitaminer.

I morse var jag uppe ovanligt tidigt, jag drog vinterjackan utanpå morgonrocken och tog bilen den lilla biten till postlådan. Verums häslofil naturell, sillsmörgås mangojouce och därefter en mugg med te, korsord i NWT det är lördagmorgon det. alla andra morgnar är precis lika men korsordet saknas. Jag plockade undan lite och tur var det för jag fick se mina grannar komma åkandes på spark och då var det passande att bjuda dem på förmiddagskaffe.Vi hade en trevlig stund tillsammans och Lotta kom in och pratade med oss.

Jag kollade lite på herrarnas skidskytte men sen kände jag att jag behövde gå ut, stavgång blev det idag men då måste jag ta sparken ut till stora vägen på grund av halkan. Det var riktigt skönt att gå på asfalten och inte behöva vara rädd för isfläckar och det var lugnt i trafiken.

När jag kom hem kände jag att jag ville åka till kyrkogården och tända ljus hos Stellan, jag mår inte bra om jag inte har varit dit. Hemma igen blev det en kaffetår ute i Boa och där var en bekant till Lotta, det var trevligt.

Idag har jag gjort mej en i mitt tycke en jättegod middag, stekt rödingfilé med kokt potatis och en creme fraichesås med stenbitsrom och finhackad rödlök. Jag tycker mycket om fisk.

I kväll blir det väl "Andra chansen" med stickningen, hoppas att Top Cats går vidare. Fint även idag lite kyligare och med små skyar ibland, det är i alla fall behagligt. Mina korgoar med blommor skiner upp så fint på altanen men till kvällen får de komma in. Kl 17.10+ 3,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar