måndag 20 februari 2012

Måndag

Efter att jag sovit lite för länge i dag vaknar jag upp och har lust för att städa, detta fenomen händer inte så ofta men idag kände jag att det var mer än dammigt. Mattor och sängkläder åkte ut och dammsugaren kom fram och balkongdörren stod öppen för vädring. Riktigt skönt att släppa in frisk luft, det blir liksom lite lättare att andas när man vädrat. Nu är dörrar och fönster stängda, golven nytorkade och mattorna ligger på golven och just nu känns det rent omkring mej.

Tänk att det tittar fram 2 pyttesmå tomatplantor, jag sådde i torsdags så det har gått fort men fröna har det varmt och gott i sin sålåda.

Nu är jag ganska trött på riset jag har i balkonglådor och krukor på altanen så imorgon tar jag nog fram en soppåse och stoppar ner kvistarna i om de inte sitter för fast. Nu är det fastlagsris som gäller och snart kan man sätta ut en kruka med påskliljor och pynta med fjädrar och påskägg i riset. Trots all går vi en ljusare och varmare tid till mötes.

När jag dammsög idag kom jag att tänka på när jag arbetade och vi var på utbildning, vår dåvarande distriktsläkare var med och vi diskuterade rehabilitering, och då tyckte jag att man måste ju hjälpa till själv med träning och då sa han till mej "Birgitta, du skall veta att människan är av naturen lat", tänk så rätt han hade för numera känner jag verkligen av latheten, men min dag idag får jag ta som ett träningspass, i morgon kanske det inte blir något. Mulet +2,1 gr. kl. 17.30. Nu skall jag hänga tvätt och starta diskmaskinen. Trevlig måndagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar