lördag 4 februari 2012

Lördag

Nu var det bistra tider, när jag gick upp i morse och tog min morgontablett visade termometer på - 25,4 grader och då gick jag och la mej igen. Det var faktiskt skönt under täcket en stund till.

Jag hörde på radion att morgontidningarna kunde vara några timmar försenade så solen har värmt upp lite när jag hämtade NWT, sen blev det frukost och korsord. Samma ritual varje lördag. Tittade lite på skidåkning men jag fann inte något större nöje i det utan jag var till Lotta en stund och hälsade på vovvarna, det är inte lätt nu för hundarna att ligga inne i värmen och sen gå ut barfota, inte undra på att de skulle behöva lyfta upp alla tassarna på en gång.

I kväll blir det väl att titta på Melodifestivalen för jag är ganska nyfiken på att få veta vad Thorsten Flink och Björn Ranelid har där att göra, men först skall jag se på Go´kväll för det tycker jag är ett trevligt program speciellt på lördagar.

Inte en enda sky på himlen på hela dagen och nu är månen nästan klotrund, termometern visar på -20,8 grader kl 18.15 det blir nog ännu kallare i natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar