onsdag 1 februari 2012

Onsdag
Nu var det en ny morgon och jag kom upp tidigt även idag. Hämtade tidningen och fick mej frukost när Eilert strax före klockan 9 kom och hämtade min bil, han hade ärende till Hagfors och var då in till Bilprovningen för ombesiktningen av handbromsen, gudskelov, nu kan jag bara hoppas att det går ett år till.

Jag tog mej en sparktur till Rena på förmiddagen, det är så lättåkt söderut men tillbaka går det lite tyngre, men det är ju bra för konditionen, när jag kom tillbaka var Siv G ute och bjöd på kaffe så där blev jag en bra stund.

I eftermiddags var jag bort och tankade, fy bensinen kostade idag 14,83 så nu tankade jag med mitt nya Agrolkort skall bli kul att se om det stämmer med den rabatt de lovat. Det blev en titt in till KN mode, och kom så klart ut med en påse, det var ju rea där så jag köpte 2 par jeans, svart och blå, en blus och något liknande tunika och en liten jumper. Eftersom jag inte är så modemedveten tycker jag själv att jag kan använda dessa plagg även när det blir vår.

Som synes har jag bara gjort över med pengar idag, men det är inte så ofta som jag köper något nytt men en ny mysdress kommer jag att behöva framledes för nu börjar mina mysisar bli slitna.

Mulet och några snöflingor kl 17.50 -6,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar