lördag 25 februari 2012

Lördag

Solsken, så fint, jag har precis vattnat mina krukväxter och när jag var i vardagsrummet och tittade västerut så är snötäcket på gärdena alldeles blankt när solen ligger på. Undrar om det inte blir riktig skare om det blir en kall natt.

Det har varit lite rörelse på vägen härutanför i dag. En fyrhjuling kom förbi och en skoter, ett par med barnvagn och hästen Olly var ute med 2 tjejer. Själv var jag iväg och handlade och ibland träffar man på folk och man blir ståendes för att prata, så blev det för mej idag och det är ju trevligt med den sociala biten.

Lotta har haft öppet i Boa några timmar idag och då har hon hjälpt mej med mitt album och jag hjälpte henne med kartläsarnoter för hon skulle sticka hälen på en strumpa och det gick jättefint.

Jag började ju sticka den lilla jackan i går, det är långa varv och tunt garn men det blir väl att gneta på till Melodifestivalen i kväll och tycker jag inte att det är trevligt sätter jag mej och löser korsord. En sak vet jag att i kväll blir det den "lilla röda" för den är alldeles nytvättat och doftar frisk luft för den har torkat ute.

Solen visar sej här en liten stund till klockan 17.10 +2,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar