tisdag 7 februari 2012

Tisdag

Märkligt nog infann det sej lite arbetslust i dag. Jag började dagen med att ladda tvättmaskinen för jag hade lite fintvätt. Min Bernina har varit i gång också, jag köpte ju två par jeans på rea förra veckan och tänk om man kunde få tag på byxor som är lagom långa i benen, men med min figur är det inte tänkbart utan det skall till att klippas av och läggas upp. Ingen sak när symaskinen fungerar.

Jag hade tur för jag fick främmande så att jag fick mej en kaffepaus. När jag blev ensam igen kom strykbrädan och järnet fram för jag skulle pressa till byxsömmarna och då helt plötsligt visade det sej att jag hade lite kläder att stryka så det håller jag på med nu. Några hårdstrukna dukar har jag och jag får nog stänka dem annars blir de inte släta.

Jag tycker att det är så skönt att börja komma igång igen, jag tror att jag har kommit en bit på bättringsvägen med än har jag drygt 90 tabletter med antibiotika kvar att knapra i mej.

Nu har mörkret fallit men utetemperaturen tror jag har stigit, kl 17.30 -2,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar