söndag 19 februari 2012

Söndag, känns som att jag hamnat rätt i almanackan.



Samma morgonsysslor som igår, bara det att Sigge och jag låg lite längre för vädret var inte speciellt tilltalande tidigt idag men som tur var blev det bättre. Sigge och jag var ute på en liten promenad innan jag körde hem honom och nästa extramatte tog vid.



När jag ändå var inne i samhället kände jag att jag skulle besöka kusin O och hans fru. O har genomgått en operation och jag kände för att åka dit med en bukett tulpaner. Tänk hur det blir, jag skulle inte stanna där någon stund, men det blev kaffe och prat, tiden bara rusade iväg, men vi hade trevligt tyckte jag i alla fall.





Nu är jag hemma igen, Lotta o Eilert tittade in ett ögonblick, sen har jag ätit middag och nu blir det eftermiddagspyssel, jag skall börja sticka en mössa till Pippi-tröjan hur det nu skall gå till, jag tänkte en sån som det är lite häng på, jag får försöka lista ut hur man gör och kommer jag inte på själv får jag fråga grannen Eva, det kanske är lika bra att jag frågar henne först. När jag tröttnat på stickandet blir det läsning, Viveca Lärns Öster om heden ligger här orörd, säkert lättläst och odramatisk, när jag beställde den här boken ingick Ranelids bok Tyst i klassen i samma bokpaket, men den boken lägger jag åt sidan för jag blev så upprörd i går kväll på Melodifestivalen för inte kunde jag drömma om att han skulle gå direkt till Globen. Min uppfattning om den mannen är hemsk, jag har ju bara sett honom på TV och hört honom på radio jag har inte läst en bok av honom och ändå har jag taggarna utåt. Kl 17.10 fortfarande ljust och -0,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar