fredag 10 februari 2012

Fredag

Äntligen är en av årets stora händelser här, Svenska Rallyt. I går kvällningen knackade det rejält på dörren och där utanför stor Skånegrannen Christer. Han är hit tillsammans med ett gäng herrar och följer rallyt och han tittar alltid in och säjer hej och kollar hur deras "stall" ser ut.

I morse var det svårt att komma upp, John Blund svek mej så jag fick ligga och läsa alldeles för länge men så är det emellanåt. Det har tyvärr inte varit någon större fart på mej idag men ett varv med dammsugaren blev det och dammtrasan har också varit framme. En ren duk på köksbordet sitter inte helt fel och en bukett tulpaner piffar upp det hela.

I dag tog det lång tid att handla, det var mycket folk och de handlade en hel del. Man träffar folk och blir stående och pratar, mycket prat handlar om de rivna hyreshusen. Denna händelse tror jag berör många illa. Jag tycker att det är tragiskt, för ibland när jag ligger sömnlös kommer tankarna på hur kommer boendet att bli för oss ekshäringar som vill bo kvar här när vi inte orkar bo kvar i husen. Inga lägenheter finns och ingen vill köpa våra hus. Återstår bara att ställa sej i kö på Bellmansgården.

Nej, så här får jag inte tänka, det ordnar sej på något vis men jag har en viss förmåga att "svi för allting".


Fredagkväll. något gott att äta, det blir nog varm smörgås med räkstuvning fram på kvällen. Kylig morgon var det men kl 17.10 -5,8 grader och mulet. När jag tittar ut ser jag ett pärlband av rallypublik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar