måndag 13 februari 2012

Måndag

Ny vecka med nya möjligheter. En ny dag utan något förutbestämt. Jag hade en lugn förmiddag, läste tidningen ganska ordentligt och kollade datorn om det har hänt något nytt. Siv G ringde och vi bestämde att vi skulle göra oss en tur till Torsby..

Så bra det blir när ingenting är bestämt i förväg, vi gjorde matuppehåll på Toria Värdshus där jag blev bjuden på Wallenbergare, mycket gott. Sen orkade vi leta oss en parkeringsplats mycket centralt för de ställen vi skulle besöka. Det var inte så många, Systrarna och Handarbetshörnan. Jag var ute efter tyg till kuddar men det fanns inget som föll mej i smaken och Siv var också ute efter ett tygbit, men det blev inga affärer för oss där. Systrarna däremot fick sälja en mycket fin klänning till Siv, den kommer hon att få mycket glädje över framledes tror jag.

På hemvägen var vi in till min syster för hon har födelsedag strax och jag gratulerade henne med en sjal och handledsvärmare, där fick vi kaffe så nu var vi nöjda för att företa hemresan. Lokalpatrioter som vi är åkte vi till ICA-indianen och köpte lite bröd, Proviva och Hänt extra för att få ta del av allt skvaller som hänt under veckan.

Vädret var fint, solen sken i Fryksdalen och på hemresan tog vi vägen över Kälkerud. kl 18.15 visar termometern -6,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar