fredag 3 februari 2012

Fredag

Vilken kall dag det har varit och snålblåst till detta. På förmiddagen hade jag lite ärenden att uträtta, till apoteket, kyrkogården och tända ljus samt blomsteraffären för att köpa varsin ros till begravningen. Tänk så fort tiden går när man har en tid att passa.

Annika kom från Torsby och jag bjöd henne på en kall lunch, det blev skinksallad som jag gjorde i går kväll. Klockan 14.00 var vi i kyrkan, massor av vackra blommor och riktigt mycket folk var det.
Det är väl fantastiskt att få ha kvar sin mamma tills hon är över 100 år, klar och redig in i det sista.

Jag är lite rädd för folksamlingar i dessa förkylningstider eftersom jag inte är helt frisk ännu så vi åkte hem och drack kaffe. Jag gjorde även slingor i systers hår. Tittade på henne när hårslingorna ljusnade till sist var jag helt övertygad om att detta misslyckades för jag tyckte att det blev en konstig färg men när hon var klar såg det något så när ut, får väl höra hur det blev när hon blev torr i håret.

Som sagt, kylan har hållit i sej hela dagen och kl. 17.30 -14,2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar