onsdag 15 februari 2012

Onsdag

Efter en skön nattsömn vaknade jag upp till en vacker dag. Solsken, blåst, yrsnö och takdropp, med yrsnö menar jag att det blåser så att lös snö yr omkring.

Jag har fått besöka Granngården i dag igen, när jag skulle plocka fram såjord och miniväxthuset hade jag ingetdera, såjorden jag hade hällde jag ut i en rabatt i höstas kommer jag på och växthuset slängde jag säker för jag hittar det inte, säkert hamnade det på soptippen, det blev till att köpa nytt. Nu är det bara att så tomatfrön, kul. Funderar på om jag skall försöka locka med mej Lotta till Risberg och se om de har pelargonfrön, kanske säkrast att ringa först för man vet
inte om de har fått hem alla frön.

Jag tror jag börjar komma igång för jag har även köpt blomjord så att jag kan plantera om och fylla på jord på krukväxterna och en del skall få större krukor. Det är roligt med blommor men söligt när det skall bytas jord.

Kusin behövde ett klösbräde till "katta si", men det tordes jag inte köpa för det är så märkvärdigt med detta husdjur och jag visste inte om katten gillar kattmynta, det var nämligen denna ört i klösbrädet så någon sån affär blev det inte.

Klockan är 17.00 och det är fortfarande ljust ute, man blir allt bra mycket piggare när det blir längre dagar. Min nya termometer visar på -2 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar