måndag 27 februari 2012

Måndag

När jag vaknade i morse var Bosse här. Jag sov så djupt när U var här och släppte in honom vid sextiden och jag hörde ingenting, han satt i hallen och tittade in i sovrummet när jag vaknade. Stackarn var både hungrig och törstig.

Vi tog sparken till postlådan och han drog mej i dag också, rena rama isgatan och ännu värre blir det när snön lägger sej på, men jag hoppas att den försvinner fort så att jag kan se var det är sand.

När jag åt frukost i morse kom jag att tänka på att jag skulle sätta påskfjädrar i björkriset ute på verandan, men när det började snöa blev jag ånger, det är ju fortfarande vinter, men man längtar efter våren så minsta solstråle väcker mej till liv och jag vill pynta, gärna köpa några penseer och sätta i ett tråg, en kruka med påskliljor är ju också frestande och man kan ju plocka in dem på nätterna.

Jag har hört på radio och sett bilder på den lilla Prinsessan att hon har en kofta på sej som mormorsmor har stickat. Jag har stickat så många tröjor till ungar men aldrig att jag hört något på radion om det och tur är väl det för mina koftor är ibland lite felstickade och ojämna med det är väl det som visar att det är hemgjort. Hur som helst så tyckte jag att den lilla babyn hade nog drag av båda föräldrarna och hoppas att hon får en ganska normal uppväxt. När jag var liten trodde jag att prinsessor och prinsar var så fina så jag kunde inte tro att de ens behövde gå på toaletten, eller utedass men jag upptäckte så småningom att de var vanliga människor med i stort sett samma behov som oss andra.

Undrar om det snöar eller regnar ute, något kommer ner och kl 17.15 +0,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar