onsdag 22 februari 2012

Onsdag

Tidig morgon med mulet väder, dugg och halka. Det är inte klokt så isigt det är ifrån stora vägen och hit till mej, men med bilens hjälp kommer jag fram.

I går var jag in till Evas garner och fick med mej en broschyr med stickat för vår-sommaren, bl a fanns en bolero eller kort jacka som jag tyckte var fin så på förmiddagen bestämde jag mej för att inhandla garn och beskrivning, tyvärr hade inte beskrivningarna kommit så jag skulle avvakta.

Grannen Marianne och jag gjorde resan till Risberg, jag måste säja att det var inga köer där direkt, men massor av fröer har kommit hem och jag fick äntligen mina röda pelargonfrön så nu skall det inte stå på förrän jag sår. Stora lerkrukor fick jag också så nu är jag nöjd. Ett besök på Lidl blev det också, de har en mycket god lasagne som färskvara. Jag ringde hem till Lotta för att höra om hon villa ha, det blev lite handlande där. Eva hade ringt från garnaffären att stickbeskrivningarna har kommit så jag köpte garn också på hemvägen.

Nu börjar det mörkna, ljuslyktorna har jag tänt lika varje kväll, jag skall sätta mej och sticka färdig Pippi-mössan, hoppas att den blir bra och att tröjan och mössan passar lilla Signe som jag skall träffa på söndag om allt går väl. Kl 17.45 +3,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar