fredag 24 februari 2012

Fredag

Det blev aningens lite uppfräschning med dammsugaren i dag annars har det varit ganska stilla, men det skall ju vara sådana dagar ibland, det kan vara rätt så skönt med lugn och ro.

I eftermiddags kom jag på att jag fått brev om att göra en ny kanalsökning, allt går inte som smort, jag satt här och knäppte på "dosan" men det hände liksom ingenting, det har varit lite trögt ett tag när jag skulle byta kanal, och då helt plötsligt kommer jag på att det är nog slut på batterierna. Jag är alldeles säker på att jag har den storlek som behövs, men var, jag tycker att jag har batterier och sådana grejer i en låda, men inte, det blev resa till Ekshärad för att köpa nya, och hur enkelt det är när man har grejer, nu är kanalsökningen gjort och jag skall kolla sen om jag fick några fler kanaler.

I eftermiddag har jag börjat sticka den lilla jackan, den skall göras på rundstickor och jag har lagt upp 250 maskor och gjort några varv, kul att börja på något nytt.

Det var vackra namn som den lilla prinsessan får, tänk att bli hälsad välkommen med salut, men så tänker jag på alla prinsar och prinsessor som föds varje dag, hoppas innerligt att de blir lika välkomnade och älskade för sina familjer.

Lite grått i dag men varmt, det har varit över 7 grader här idag utan att solen sken, men kl. 18.10 var det +4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar