måndag 6 februari 2012

Måndag.

Skönt att kylan gett vika och att det kommer några torra snöflingor, tur att det inte är så mycket snö för det försöker driva här på åsen.

Jag har inte sett mina grannar Marianne o Bo på en hel vecka men idag tog jag mej tid att gå in till dem när jag hämtade posten. Vi hade en hel del att dryfta och det ärt så lättsamt att gå till dem en stund.

Jag håller på att sticka strumpor och hoppas att de blir bra, men jag klarar mej inte med ett handarbete utan jag måste ha två så nu har jag varit till garnaffären och handlat garn till en Pippi-tröja (barn) och så klart att jag var tvungen att starta upp detta projekt direkt jag kom hem. Jag sa till Lotta W att jag hamnar nog i Lyxfällan för jag köper och har så mycket garn. Jag har allt en del påbörjade arbeten liggandes och även broderier, det är nog snart dags för en genomgång så att jag vet vad jag har.

Nu skall jag koka blomkål för jag blev så sugen på stuvad blomkål och stekt falukorv, det blir morgondagens meny, idag blev det kokta fläskben med mos, ibland längtar jag efter något riktigt salt och då är det gott med rimmade fläskben.

Klockan är 17.05 och det är inte riktigt mörkt ute, temperaturen är -6,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar