söndag 5 februari 2012

Söndag

Ja, nu fick jag se vad Thorsten Flinck gjorde på Melodifestivalen, jag blev nästan rädd att han skulle gå direkt till final. Är det så som artister skall se ut numera, en barfota stel gubbe, eller halvklädda konstverk som uppträder eller så har de lager på lager med kläder på sej. Sean Banan skulle i mitt tycke passa på cirkus. Usch jag har blivit förgammal för detta program, förstår det när jag upptäcker att inget passar mej. Förr i tiden var det roligt att se på programmet för artisterna hade fina kläder, men som allting annat så har tiderna förändrats både modemässigt och musikaliskt.

Nu skall jag inte klaga längre för det finns så mycket annat i livet som kan vara glädjande. Sigge till exempel som glad i hågen kom hit på förmiddagen och vi har haft en riktig mysdag. Han gillar att vara ute i snön och rota, han har gjort snöänglar ute på gräsmattan och till och med ute på vår lilla byväg finns det spår efter honom. Nu skall det inte stå på förrän han vill ha sin middagsmat och det talar han om ljudligt. Själv har jag intagit min middag och är nu riktigt mätt och belåten. Sigge ligger på kökssoffan och jag sitter bredvid homon och stickar strumpor, så visst har jag mycket att vara glad över så inte skall en sketen Melodifestivalkväll få förstöra min dag.

Temperaturen har stigit rejält, det var drygt -24 grader när jag gick till sängs i går kväll och och -13,8 i morse, det mulnade på västerifrån och kl 17.30 är det -7,8 grader, känns betydligt behagligare för både mej och elmätaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar