söndag 12 februari 2012

Söndag

Vilken underbar dag vi har, takdropp, solsken och en vårluft i sikte. Jag har varit ute och åkt spark med mina grannar, en fikapaus och ut igen. Nu blir det nog bra att promenera i skoterspåren när det har varit tö och det kommer kyla igen.

Äntligen syns det att vi närmar oss vårsidan, solen lyser fortfarande här hos mej kl 16.20 och sen dröjer det ett tag innan det mörknar. Skönt när dagarna blir längre. Märkligt att när det är en solskensdag så kommer mina odlingstankar igång. Än har jag inte sett några fröer i affärerna men det skall väl inte stå på. Blommorna behöver ny jord och mina Benjaminfikusar behöver större krukor. Egentligen skulle jag vilja slänga dem och skaffa nya blommor till mitt vardagsrumsfönster men så kan man väl inte bete sej med gamla goda vänner så vi prövar med en omplantering först.

Melodifestivalen var då mycket bättre denna gång, kul för Torsbypojkarna att gå till andra chansen utan krås och krams, jag är säker på att de mådde bättre i sina kläder än de andra deltagarna förutom Di Leva i sin vackra kaftan, hans låt tyckte jag också var bra men jag la min röst på Top Cats.

Nu skall jag ta mej tid att läsa och fantisera i tidningen Drömhem och Trädgård och även kika igenom M-magasin, den innehåller i stort sett bara annonser så nu har jag avbeställt den. 2 böcker har jag på gång som snart är färdiglästa och flera har jag som väntar på att bli lästa, tillsammans med mina stickningar, korsord och TV på kvällen så blir det inte så långsamt.

Som sagt en underbar dag kl 16.40 -0,3 grader.Nu ser jag att rallypubliken är på hemväg, det är många husbilar och vanliga bilar som åker västerut, alltså många norrmän utefter vägen.

Min blogg, eller för mej en dagbok har visat att det har varit ca 8.000 som tittat in och läst mina tankar, funderingar och händelser under 1 år. Tack för att ni tittar in och läser, jag skriver för min egen skull men tycker att det är roligt med lite feedback.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar