onsdag 8 februari 2012

Onsdag

Det doftar kålpudding i mitt kök, eller i hela huset. Jag tog fram köttfärs i går kväll och bestämde mej för att göra kålpudding för det är så gott.

Efter frukost och vanligt sysslor blev det till att ta fram strykjärnet igen, jag hade en hårdstruken duk som jag stänkte och lite annat kvar sen gårdagens tvätt. Jag tvättade ett par jeans i går och dessa skulle läggas upp en aning, detta tänkte jag göra på förmiddagen men det kom annat emellan, telefonsamtal med mera.

Jag hade ju ingen vitkål hemma utan var in till Ica och köpte mej, träffade då en bekant och hon ville att jag skulle följa henne hem och där blev jag kvar tills jag var tvungen hem och ta min medicin. Hemkommen kokade jag ris och vitkål och det blev två rejäla puddingar, en skall Lotta få så får hon en fridag från matlagning.

Nu tar jag nog kväller och sätter mej i fåtöljen med stickningen. Behagligt väder i dag men det verkar som att det kan bli en kall natt,men kl 16.55 -3,9 grader och det är fortfarande ljust ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar