torsdag 16 februari 2012

Torsdag





Jag är så glad att jag har sovit riktigt gott i flera nätter och att jag vaknar tidigt. Inte för att jag gör något mera när jag stiger upp tidigare på morgonen, jag tar det i min lugna takt och försöker att planera min dag. Ibland kommer jag på saker som jag vill eller ska göra och däremellan vill jag inte göra något nyttigt och då får det bli så.





I dag ville jag göra lite så jag plockade fram sålådan och jord och nu har jag sått 3 olika sorters tomater, planterat några clementinkärnor på försök och så har jag planterat om 1 kaktus och 2 Benjaminfikusar, det måste vara skönt att få ny jord och större kruka. Det fattas 2 lerkrukor á två liter till mina fikusar, men nu tror jag att jag måste utanför Ekshärad för att få tag på, men de har väl såna på Risberg när vi skall dit.





Det blir herrbesök på Framnäs under helgen, Sigge Pettergård skall komma hit i morgon, då skall vi se till att ha lite godis hemma och Doggy, det gillar han. Jag skall hämta honom vid 2-tiden i morgon, sen får vi se hur länge han blir kvar här, men senast på söndag överlämnar jag odjuret till Eva-Lena Lantz för vi har vårdnad om honom bägge två denna helg, husse säjer det i alla fall.

Nu har mörkret lagt sen, ljus och lampor är tända, kl. 17.40 -1,4 grader. Nu blir det snart Go´kväll och Antikrundan samt stickning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar