lördag 18 februari 2012

Lördag

Usch vilket tråkigt väder det är idag och till råga på allt har jag blivit dagvill, jag tycker att det är söndag och jag kan tycka att det blir eländigt med två söndagar efter varandra.

Underhållning har jag ju inte saknat, Sigge är ju här, han såg till att jag kom upp och gjorde iordning hans frukost när han var ute och kissade, han kom in och fick sej mat och jag kröp tillbaka under täcket en stund till och Sigge kom och knölade ner sej i knävecken.

Mycket skidor har det varit idag, jag har väl tittat en del och så har jag stickat färdig Pippi-tröjan så nu är det bara att fästa trådar och sy ihop så den skall bli klar idag och om jag hinner börjar jag men mössan.

Melodifestival är det ju dags för igen, jag ser med stor förväntan fram mot Björn Ranelids framträdande, jag kan för mitt liv inte förstå att det är så poppis med gubbar när det finns så många duktiga ungdomar som vill komma fram men det kanske är så det skall vara nuförtiden.

Snöblandat regn har det kommit, nu mest regn, vi har varit ute och jag har kastat snöbollar till Sigge så att han har fått röra sej lite men vi var riktigt blöta när vi kom in. Kl 17.30 +1,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar