tisdag 28 februari 2012

Tisdag

I morse gjorde jag mej till och plockade fram dammsugaren och dammtrasan och städade över lite innan solen kom fram riktigt. Jag handlade lite och köpte men påskliljor till köksbordet. Efter lunch gjorde jag mej en liten plats å balkongen med stol plädar och dunjacka. Man skall inte klä av sej förtidigt.

Jag fick månadsmagasinet M på posten idag och med en mugg kaffe och Nyåkers pepparkakor placerade jag med på balkongen för att njuta. Ibland funderar jag förmycket, i dag kom jag på ordet "egentid" som ju är populärt numera, vad betyder det egentligen, är det att dra iväg hemifrån och gå på gym, spa, shopping eller ut med väninnor och göra något kul, eller betyder det "ensamtid", vara helt ensam, stänga in sej i ett rum och njuta en stund, att vara ensam med sina tankar, att behöva vara ensam för att få sörja. Jag tycker att egentid låter lite gladare och ensamtid blir mera "ensamt". Det gör väl detsamma för min del för mina dagar är ju både ensam-och egentid. Nu har jag lagt ut texten här och jag har solat en bra stund och Magasinet M är fortfarande oläst på grund av mina tankar.

Underbart väder, solen varm, rund och go och kl. 17.25 +4,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar