fredag 17 februari 2012

Fredag

Ja här sitter jag på fredagskvällningen mätt och belåten. Sigge ligger raklång på soffan med huvudet på kudden, han ha också fått sej mat och ligger nu och smälter Doggykulorna.

Jag hittade ett recept i Året Runt för någon vecka sen på en lax- och potatisgratäng. I dag har jag gjort den och Lotta o Eilert har varit här och ätit. Gratängen var gjort på gravad lax och kokt potatis, mellangrädde, kaviar, dill, salt och peppar med sallad till. Det var enkelt och gott, Lotta hade med sej en mycket god glass så det blev en riktig festmåltid.

Vilket underbart väder det har varit idag, när Sigge kom hit var vi ute och åkte spark en vända, jag plockade mej fastlagsris att sätta i en kruka ute på altanen, men jag höll på att gå bet för Sigge trodde att jag skulle kasta grenar åt honom. Jag tittade på mina Tibastbuskar och de börjar knoppas, det syns lite rosa blomknoppar. Buskarna blommar på bar kvist och doftar underbart.

I kväll är det väl final i "På spåret", det skall bli kul att se vilka som vinner denna omgång, sen är det ju Skavlan, jag kände inte igen någon annan än Babben Larsson bland gästerna.

Som sagt en underbar dag kl. 18.25 -5,9 grader och i morgon skulle det bli sämre väder men snö eller regn och då blir det säkert skidåkning framför TV:n hela dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar