fredag 30 december 2011

2011 års näst sista dag.

Idag har det ju varit en underbar dag, lite kallt och med rimfrost på marken.Siv G kom hit på förmiddagen och vi hade en trevlig kaffepaus dagen till ära med riktigt gammaldags kokkaffe.

Jag var in till Kyrkheden och handlade och det var nog i rätt tid jag var ute för det var inte många kunder i affären så det gick fort. Hemma igen lagade jag middag, lutfisk, potatis och rödkål, jättegott. I morgon skall jag laga nyårsmiddag till Lotta, Eilert och mej.

Det är att bra märkligt när man tänker ett år tillbaka, på nyårsdagen tycker man att det är en evighet till nästa nyår, men ett tu tre är man där. Tänk så mycket som händer under de 365 dagar. Det händer sorgliga saker men även glädjeämnen och så har vi de vanliga dagarna. Om några dagar skall julen städas ut, efter en månad är det dags för lite frösådd, rätt som det är så kommer påsken osv, det kommer bemärkelsedagar, dagar som är svåra att minnas men på något sätt klarar man det mesta.

Vackert väder kl 17.45 -2,8 grader.

Nu önskar jag alla ETT GOTT NYTT ÅR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar