lördag 17 december 2011

Lördag

Låg länge och lyssnade på Ring så spelar vi, men när en 23-årig tjej önskade få höra Snoddas med Flottarkärlek då gick jag upp.

Som vanligt tidningarna och frukost och att börja lördagen men NWT:s korsord är en njutning. Jag brukar lyckas med korsordet men idag fattas det 1 bokstav för mej och det skall nog vara namnet på en vinsort. Jag får väl se om jag kommer på vad det skall vara.

Jag har varit och tänt ljus hos mina kära och hos min moster som skulle fyllt 95 år i morgon men nu är hon borta. Hon fick i alla fall uppleva sin 94:e födelsedag.

Sen var jag in till kusin som jag inte träffat på 1½ månad, vi har ju talats vid på telefon ganska ofta. I dag var hon inte på sitt bästa humör, allt var besvärligt och hon var till och med lite bestämd på katta. Ja vi har väl alla våra dåliga dagar synd bara att man kommer vid sådana tillfällen.

Den lilla tröjan är färdigstickad och nu skall jag sätta mej och sy i ärmarna och sidsömmarna, knappar har jag också inhandlat och därefter skall den ligga mellan fuktiga dukar. Ett litet julpaket är klart. Jag känner inte att julen är så nära och inte har jag någon större lust för julklappshandel så det blir nog besök på bankomaten och lite utstyrda kuvert till julklappar.

Mulet som vanligt kl 16.50 +1,9 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar