måndag 12 december 2011

Måndag

Å vilket tråkigt väder det var i dag. Regnet rann nedför köksfönstret när jag drog upp persiennen men det var bara att klä på sej och hämta morgontidningen, när jag kommer ut på backen får jag se lite större avtryck på marken och vänder med om, tidningen ligger ute på altanen, tack Eilert då slapp jag gå i detta slaskväder.

Förmiddagen har jag bl a ägnat åt att sticka knäppkanter på den lilla tröjan och nu i kväll blir det till att plocka upp maskor till huvan. Roligt att se hur det kommer att bli.

Nu har jag börjat hamstra lite inför julen. I dag har jag inhandlat en skinka, rödkål, rödbetsallad och en liten juledamerost. Brukar göra så här så slipper jag bära alla tunga kassar på en gång.

På eftermiddagen blev jag sällskapssjuk och gjorde med en tur till svåger och svägerska, där blev det kaffe och julkakor. Gott. Undrar om det är ett tecken på att jag börjar känna mej lite piggare eftersom jag tyckte att jag ville ha lite sällskap men jag tar inte ut något i förskott, tiden får väl utvisa detta.

Mulet och slaskväder hela dagen kl. 16.55 +2,0 grader. Hoppas att snön får ligga kvar över julen i allafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar