tisdag 13 december 2011

Tisdag

I morse var jag uppe tidigt, gjorde iordning frukostbricka och satte mej och tittade på Lucia på TV, det är allt fint med luciatåg och julens sånger. När det började ljusna ser jag att det är samma eländiga väder som igår. Det är väl ett under att snön ligger kvar.

På förmiddagen var jag in till Kyrkheden och köpte fågelfrön och knappar till den lilla tröjan sen har jag hållit mej inomhus för det är rena isen härute.

Jag har fördrivit eftermiddagen med att göra ren mina kopparsaker, använder varmvatten, diskmedel och vinsyra och jag tycker att det blir jättebra. Jag fick ett tips om att använda filmjölk men det tyckte jag inte blev något bra resultat.

Levande julstjärnor trivs inte i mitt köksfönster så därför köpte jag konstgjorda sådana för något år sedan och när jag skulle ta fram dem i år kunde jag inte hitta dem och jag har letat, men vid en sista titt idag fick jag se dem direkt jag öppnade förrådsdörren, jag har varit så säker på att de låg på en annan hylla att jag har väl inte tittat mej omkring riktigt. Nu pryder de mitt köksfönster tillsammans med 2 rumsenar.

Får se om jag kommer mej för med att stryka mina röda köksgardiner i kväll, jag brukar inte sätta upp dem förrän dagarna före julafton men det spelar väl ingen roll om de kommer upp en vecka tidigare.

Det verkar som om blåsten har tagit i här och det regnar fortfarande kl 16.45 +2,1 grader. I kväll skall jag se på Sommarpratarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar