måndag 26 december 2011








































Annandag jul.




Ytterligare en lugn och stilla dag. Jag har sovit så gott i natt och jag låg länge. Jag är ganska sliten och trött efter att jag var sjuk och ätit olika sorters antibiotika så det är ganska skönt med lugnet och att jag kan göra som jag vill.




Eilert har jobbat idag så Lotta har varit här och vi har druckit kaffe och hon har fotograferat mina små juldekorationer. Jag har inte så mycket framme numera med lite skall det ju vara. Gran och tomtar i vardagsrummet, lite julsaker i de rum som jag håller till i och bordet på verandan tycker jag om att pynta med ris, krukor med mossa och vinterväxter, tomtar och ljuslyktor. Även om man är ensam vill man ju gör mysigt för sej själv. Jag städar inte och pyntar för andra utan jag gör det för min egen skull, och jag tillåter mej att njuta av detta.




Som jag nämnt tidigare har jag börjat sticka på en mössa och jag tror att den blir bra, men jag har även börjat i en ny bok i dag och den verkar bli bättre så det blir nog läsa av för min del i kväll.




Jag tror inte att jag vet vad det har varit för väder i dag, jag har bara varit ute på verandan, men något större solsken har det väl inte varit och inte någon nederbörd heller, kl 16.25 +5,6 grader.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar