måndag 19 december 2011

Måndag

Å idag var det på riktigt. Tidningarna låg i postlådan och pensionen var insatt på kontot så nu är allt i sin ordning.

Jag vaknade av att telefonen ringde i morse, så då var det dags att kliva upp, trots att jag inte trodde att det kunde vara möjligt ringde jag Johannas Hårstudio och fick tid för klippning kl 11.30.Tänk vilka duktiga flickor som kunde fixa detta och hjälpa mej med både hårtvätt, inpackning och klippning. Jag är så belåten, hoppas bara att inte Cornelia blev allt för försenad i sitt arbete.

Jag tar det lugnt så i eftermiddag har jag plockat fram julpyntet och tomtarna, strykjärnet skall fram för dukarna skall strykas och i morgon kommer nog julgranen på plats. Jag har ju pratat om att jag skall baka matbröd, men efter en djupare fundering så har ju ICA gott nybakat matbröd och hårt bröd med julskinka är ju så gott. Eftersom denna tanke verkar ha rotat sej är det lika bra att jag säjer att det blir inget matbrödsbak här.

En sväng till Torsby är planerad, jag har några julklappar som skall köpas och även några som skall lämnas hos min syster, annart har jag inhandlat det mesta, lite sill skall jag ha och så måste jag till Vestlund och få mej en säck potatis så att det blir en Janssons.

Lite snö har det kommit och kl 17.00 -0,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar