tisdag 20 december 2011

Tisdag

Vaknar upp och har känslan av att inte ha några måsten framför mej, en skön känsla. Efter frukost tar jag fram min låda med trådrullar för jag skall sy i knapparna i den lilla tröjan, men som vanligt hade jag inte någon bra färg, så det fick bli ett samtal med Lotta och hon kom med trådrullar och jag fick tag på en som passade så nu är det klart för paketering.

Fram på förmiddagen åkte jag till blomsteraffären och köpte en liten julblomma till fam Grindegård och så åkte jag dit för att titta på julklappar som S har gjort, det var så finurligt att bara komma på idén. Vad hon har gjort säjer jag inte nu.

Hemma igen lagar jag mej mat, fisk idag, det är ju så gott, sen kom strykbrädan och järnet fram och nu har jag strukit alla dukar och all ostruken tvätt så nu är det att börja på ny kula med tvätten, men skall försöka låta bli tills efter julen, men en omgång lakan och handdukar blir ju liggandes i smutskorgen plus diverse solkiga dukar som skall handtvättas.

Julgranen som jag skröt om igår har inte kommit i sin fot ännu men jag hinner, det är gott om tid kvar och som sagt var, jag har inga måsten framför mej.

Det blev dimmigt fram på morgonen, min termometer visade att det varir 10,4 grader kallt i natt och kl 16.30 är det -3,3 grader. I kväll skall jag se på sommarpratarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar