måndag 5 december 2011

Måndag

Tänk att när jag lagt mej i går kväll tänkte jag att kanske jag skulle försöka baka en sorts kakor i dag och samma tanke dök upp när jag vaknade i morse. Efter frukost och ett hundbesök tog jag fram ingredienserna, jag använder för det mesta matberedaren när jag gör kakdegar och vips så var degen klar. Nu har jag gjort tre kaksorter och jag är så belåten med mej själv att jag kunde göra detta. Jag är nog trots allt elände på väg att bli frisk.

När jag stod och bakade började det snöa med mina ljuslyktor tända blev det lite stämningsfullt.

Jag blev så sugen på fiskpinnar med skirat smör och remouladsås så jag var tvungen att åka iväg och köpa pinnar, det smakade mumma. Nu tar jag kväller, kakorna ligger i sina burkar, diskmaskinen går för fullt och bilen är inkörd i garaget så nu är det stickningen som väntar på mej.

Tror nog att det snöar fortfarande och kl 17.00 + 0,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar