söndag 11 december 2011

Söndag

Ser ut att bli en fin dag med normal vintertemperatur. Planerna för dagen är att Lotta, Eilert och jag skall äta jultallrik och det har vi gjort, verkligen gott och mycket mat var det. Vi gjorde även ett besök på Ekshärads hembygdsgårds julmarknad, köpte 3 lotter för 10:- och jag vann 4 glöggmuggar.

Efter ett träget försök att se på skidskytte blev det till att uppsöka sängen för middagsvila och det var skönt för den mätta kroppen att lägga ner sej en stund. Nu har jag fått mej en kopp kaffe med pepparkaka så att jag vaknar till.

Kvällen här kommer att gå i stickningens tecken, jag skall försöka sticka färdigt sista ärmen till den lilla koftan sen skall den sys ihop och stickas en huva till, riktigt roligt när det börjar bli färdigt.

Nu har mörkret fallit och 3:dje advent är snart slut, jag kommer snart att krypa in i min "röda Nobelklänning" tända mina ljus och försöka ha det någotsånär bra. kl. 17.25 -9,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar