söndag 18 december 2011

Söndag

När jag vaknade i morse var jag fast övertygad om att det var måndag morgon, där låg jag och bestämde mej för att baka matbröd. Steg upp, klädde mej och satte på vattenkokaren och travade iväg till postlådan för att hämta tidningen och det fanns ju så klart ingen. Jag vände snabbt och hoppas att inte mina grannar såg mej. Det blev i alla fall en extra dag.

Denna extradagen behövde jag för när jag sytt ihop tröjan tyckte jag att det stramade i knäppkanten så på förmiddagen rakade jag upp kanterna och håller nu på att sticka nya. Detta går trögt men nu är det strax klart.

Jag tror att jag skall plocka fram mina juldekorationer och hänga upp i fönstren och det skall inte dröja många dagar innan granen skall stå klädd och lutfisken skall jag lägga i vatten så att den blir fastare.

Solen har ju visat sej idag och man kan ju hoppas att det blir lite ljusare, kl 16.50 -0,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar