onsdag 14 december 2011

Onsdag

I morse tittade John Blund in tillbaka en sväng och när jag vaknade så var klockan nästan nio. Det tar lite tid för mej att komma igång på morgonen men det kan jag unna mej. Jag tar det lugnt med frukost och tidningsläsning och så måste datorn sättas på och läsa nyheterna på Expressen och Aftonbladet.

Vid lunchdags var det dags att göra mej i ordning för mitt årliga läkarbesök. Mitt i allt elände hade jag tid hos min husläkare för kontroll. Det blev ett uppskattat besök för den vanliga undersökningen var ok och han hade tid för mej att prata om min akuta sjukdom och jag fick en del svar på mina egna funderingar, såna samtal skall man vara tacksam för eftersom jag har känt mej ganska ensam på den här resan och det finns massor av funderingar och tankar, ingen i min närhet som jag känner till som varit med om något liknande och som man kan fråga.

Efter provtagning var jag och köpte en blomma och var in till min granne Marianne med, hon har nämligen födelsedag idag, där vankades det både kaffe och tårta. Nu är jag hemma tillbaka och jag tror jag tar kväller, trots att jag inte gjort något särskilt är jag lite sliten.

Mulet, isigt och eländigt väder kl 17.35 +3,6 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar