onsdag 21 december 2011

Onsdag

I dag har Sigge Pettergård varit hos mej, vi har inte träffats på 2 månader så jag funderade på hur han skulle bete sej. Han måste känna igen billjudet för har skällde nåt fruktansvärd och när jag äntligen fick upp dörren kom han ut och var hur glad som helst och direkt till bakluckan på bilen så han har inte glömt mej.

Nu tror jag att jag handlat allt i matväg som jag skall ha t o m både mjölk och grädde hade "bäst före-datum" så sent att jag kunde köpa det också. När jag och Sigge kom hem kläddes julgranen och därefter fikade vi bägge två med kaffe och saffransbröd och så delade vi på några kakor. Han gillar att sitta och ligga på kökssoffan.

Under eftermiddagen har jag gjort 2 blomgrupper, jag köpte hyacinter och en annan sorts blommor, korgar hade jag förut och små dekorationer har jag sparat och så var det mossa kvar, den räckte inte riktigt så jag nallade ur adventsstaken så nu är den bortplockad.

I morgonförmiddag skall jag försöka dammsuga och torka av golven, fredagen blir det griljering av skinka och göra en Janssons. Det verkar som att jag blir klar trots att jag inte hetsar och stressar, stressen tar nog ganska mycket tid och energi av oss.

Mysigt på förmiddagen när det kom snöflingor,nu i kvällningen börjar det kyla på,kl 17.55 -7,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar