onsdag 28 december 2011

Onsdag

I går kväll fäste jag trådar på mössan så den blev klar och i dag blev det ett nytt besök i garnaffären. Jag brukar alltid veta på ett ungefär vad jag vill göra men nu var jag öppen för alla förslag men hur jag bläddrade i beskrivningar så var det inget som jag direkt föll för. Men Eva M kom och hon har stickat en så fin sjal så jag fick lov att fråga om jag kunde sticka en likadan, och det gick ju bra så nu har jag ett nystan röd/grått garn på köksbordet och skall till att börja med lägga upp 212 maskor på stickor nummer 7.

För övrigt i dag har jag väl inte varit speciellt aktiv, jag läser en bok nu som upptar bra mycket tid, tvättat en maskin och så har jag haft en tanke på att göra en sockerkaka men jag har inte kommit längre än till tanken.

I morgon är det väl dags att ta fram dammsugaren för det är några dagar sen, någon annan städning blir det inte här.

Det regnar, jag trodde förut i dag att det snöade i bergen men det var nog regnet som var på väg. Kl 17.10 +3,8 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar