söndag 1 januari 2012

Söndag 2012-01-01

Nu får lära oss att skriva ett nytt årtal. God fortsättning förresten. När jag gick och lade mej i kväll eller natt så var det månsken och när jag vaknade i morse snöade det. Jag måste erkänna att jag tyckte det var fint när snön kom, bara det nu inte blir för mycket.

Jag har bara varit ut och sopat av trappen och har inte varit längre ut än till fotskrapan, jag har ju den stora förmånen att få snön borttagen av Westlunds och det är jag innerligt tacksam över, för jag tycker att det är ett tungt arbete.

Året började med en glad händelse, grannarna Anna och Jan har fått en gosse, så roligt att få skriva in denna händelse i årets nya almanacka. Jag tror att jag har ett sjukligt behov av min årskalender och jag skall ha samma timdagbok som jag använde när jag jobbade. Nu för tiden är det andra saker som jag använder almanacka till. Födelsedagar, minnesdagar, klippning, läkarbesök och mycket annat som skall dokumenteras, ja jag skriver nog upp det mesta.

Nu kommer några vardagar och så trettonhelgen, jag måste nog tvätta någon maskin under de närmaste dagarna jag kan inte förstå att jag ensamma människan har så mycke smutstvätt, men det är klart det blev lite mer inför julen med byte av dukar, gardiner och mycket annat.

Jag tror nog att det fortfarande snöar och kl 17.10 -0,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar