torsdag 1 september 2011

Torsdag

Ja då var Bosse-dagen här. När jag hämtade honom i morse låg både Mossbergssjön och Busjön som speglar. Luften var hög och fin och det var underbart vackert.

Å bra har vi haft det, lugn och ro, inga störande moment förutom att Bosse inte tycker speciellt mycket om kossorna och kalvarna. En del kalvar kan vara nyfikna och följer efter när man går på vägen..

Jag har i alla fall smugit mej iväg till fiskbilen idag så nu skall det bli dubbla strömmingar med hovmästarsås emellan, det är så gott speciellt med ett gott potatismos till men nu är det väl svårt med färskpotatisen så jag kanske får göra mos på pulver och ha i en klick smör så blir den ganska god.

Jag funderar på vad jag skall göra med mina lobelior i balkonglådorna, de börjar se så ledsna ut, endera får jag ta bort den eller om jag skall klippa ner och hoppas att vi får en förlängning på sommaren så att de kanske kommer igen, jag vet inte kanske skall naturen få ha sin gång och det som vissnar skall bort.

Nu skall jag gå ut och plocka av lite tomater, tror bestämt att de flesta mognar så jag kanske inte får några att sylta in.

Jag tror inte att det kommit något regn idag och det har ju varit fint trots att det kommer moln ibland, kl 17.50 +17,9 grader.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar