lördag 24 september 2011

Lördag

Nu är det lördagkvällning och jag har krupit i myskläderna. Idag har jag varit på 7-årskalas på Hööken, Ngoan hade ett riktig kalas, jättegoda mjuka kakor och tårta en duktig mamma har han. Barnen lekte och hade kul och vi vuxna fick en pratstund. Emma fotograferade både tårta och födelsedagsbarn, riktigt bra lokal för såna här tillställningar där ungarna kan leka och busa som de vill.

Nu på eftermiddgen har Lotta och jag varit till Kyrkogården och planterat om, tagit bort gamla blommor och tagit hem vaserna. Vi tände ett ljus hos Stellan och vi tyckte själva att det blev riktigt fint, en bukett med rosor och astrar var så fina så att de fick stå kvar. Det är nog Nisse o Marianne som varit dit.Det är så fint att de tänker på honom.

I morgon skall jag försöka klippa gräset för sista gången detta år och är det för blött får det vara men mina tegetes skall tas bort för nu är de lite frostnupna och så har jag lite växter runt växthuset som skall bort, det får vara tomt några veckor tills vi skall sätta ris i balkonglådor och amplar, jag tycker om årstidsförändringarna och man kan göra det lite mysigt för sej.

Soligt hela dagen men molnen kom nu på eftermiddagen kl 18.15 + 13,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar