fredag 16 september 2011

Fredag

I dag har jag lurat mej själv, funderade i morse på om jag skulle stryka gardiner så att de var klara när jag fortsätter putsa. Köksgardinerna hängde jag ut i går kväll och de var lätta att stryka släta, men det var väl detsamma att jag torkar köksfönstren och sätter upp dem, torkade lite på målningen och bänkarna och torkade av golvet. Nu fick jag lust att flytta soffan och köksbordet och lägga på nya mattor och det var inte tänkt att jag skulle göra idag.

Ytterrutan i mitt sovrumsfönster har varit sprucken länge och idag skall Eilert och Lotta åka till Torsby och då var de till Glasmästeriet och fick en ny ruta insatt. Nu får jag väl ge mej till tåls med fönsterputsning där tills kittet har torkat.

Jag har varit och handlat lite och även varit till Evas Garner och köpte mej svart spets, när jag sydde sovrumsgardinerna var det mönsteranpassning och det blev en bit tyg över som jag tänkte sy dukar till nattygsborden, vet inte vad jag haft för mej med jag kan inte hitta tygbiten.

Det lovas frost till natten, jag plockar inte in blommor eller täcker dem för jag tycker att naturen skall ha sin gång jag är tacksam att det inte har varit frost tidigare. Det har ju varit en otroligt vacker höstdag och solsken hela dagen kl. 18.05 +15,1 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar