onsdag 28 september 2011

Onsdag

I morse kl 05.54 vaknade jag av tassar på väg till sovrummet. Det var Bosse Sigfridsson som kom så tidigt, han skulle vara här i dag. Bosse rullade ihop sej i knävecken och så fortsatte vi sova.

I går eftermiddag hade jag inte någon kontakt med yttervärlden, lugnt och fridfullt. Jag tvättade det nykittade sovrumsfönstret och satte upp nya gardiner och la på ett sprillans nytt överkast. Det lilla rummet som vi säjer har verkligen kommit i oordning och även denna vecka har jag tappat bort en sak, jag började röja upp tvättade även fönstret och och bytte gardiner där också, och i all bråten hittade jag mina 9 meter spets och en trådrulle.

Ja som sagt Bosse har varit här hela dagen och jag har fållat gardiner, passar att göra sånt för då sitter jag ganska stilla och han vill ha närkontakt. Innan Bosse skulle åka hem fick vi besök och han visade sej från sin bästa sida, inget morr utan han hämtade en leksak och visade upp.

Måste berätta att jag bestämde mej för att ta upp platt-TV:n till vardagsrummet så Fredrik kom i måndagskväll och tog upp TV:n och monterade. Sen jag blev ensam har jag inte känt för att sitta i gillestugan märkligt nog för det är ju där vi tillbringat den mesta lediga tiden. Så är det för närvarande, rätt som det är kanske att jag kommer att tycka om gillestugan igen.

Mulet väder solen tittade fram en stund men kl 18.20 + 15,3 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar