lördag 10 september 2011

Lördag

Vackert väder som gjord för att skörda. Men först gjorde jag och Lotta oss en tur till min syster Annica som har Loppis i Röbjörkeby idag. Och vi fick träffa lilla Signe som är så vacker och duktig, nu var det ju folk och grejer så hon hade inte så mycket tid till oss med kul att träffa henne med syster Linnéa och broder Sebastian och deras föräldrar och Isolde som blivit så lång var också där och hennes pappa Tomas och Inga, det var rena släktträffen. Kul.

Under eftermiddagen har jag haft något liknande en skördefest för mej själv, Jag har fått persilja och morötter av grannen, persiljan har jag mixat och stjälkarna sparar jag också för de är goda att ha i grönsakssoppor. Just nu håller jag på att göra en soppa med grönsaker och rimmat fläskkött och min egen hemodlade lök och kanske att jag gör lite "klimp" och har i. Löken har torkat så nu tar jag in den, det blev inte så mycket men det är gott att ha.

Eilert har inte haft så trevligt i eftermiddag, han hjälper mej med avloppet som krånglar, det kan man kall skitjobb, men jag tror att han har lyckats och nu måste något göras åt detta problem. Lotta tog sin "krösplocker" och drog till skogs med sina hundar.

Så har dagen varit på Framnäs, nu skall det snart bli kväller. Dagen har varit vacker och kl 18.10 +18,10 grader, jag har faktiskt skrivit rätt. Och vi var inte på marknaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar