måndag 19 september 2011

Måndag.

Vilket höstrusk det varit i natt, det har regnat in på altanen så allt var blött, fullt med löv både på golvet och fönstren, usch. Något måste jag ju ta mej till i detta regniga väder så det blev att ta fram strykkorgen där det fanns allehanda saker att ta rätt på. Helt plötsligt ligger tygbiten, som jag saknat och till sist trodde att jag har slängt, bland ostrukna dukar. Tyget är hittat och spetsen som jag köpte är nästan slut, den gick åt till ett annat projekt

Nu är jag så mätt och belåten för Lotta har lagat en så god trattkantarellsoppa med ädelost i. Verkligen delikat och nu skall jag rensa flera kantareller som Eilert plockat åt mej igår. Naturen har allt ett rätt så bra skafferi åt oss.

Nu tittar solen fram, det känns skönt efter detta fruktansvärda regnande, kl 16.40 +15,4 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar