lördag 3 september 2011

Lördag

Gudskelov. jag vaknade i morse och var frisk. Nattsömnen har varit utan problem sedan jag fick en ny insomningstablett som jag intar i stående ställning tilsammans med ½ glas vatten, så står det i Fass, den tabletten jag hade före sa apotekspersonalen att jag skulle ta när jag var i sängen. Inte vet jag men nu har jag haft 3 rätt så normala nätter.

Eftersom jag vaknade pigg skyndade jag mej att sätta en matbrödsdeg innan jag åt frukost.När måltiden och tidningsläsning var klar hade degen jäst och det var bara att baka ut, sen förenade jag nytta med nöje och jag löste NWT:s korsord under tiden som brödet stektes.

Jag var tvungen att handla lite så det bar av till ICA och där träffade jag på Lotta o Eilert och när vi för en gångs skull var på samma ställe bjöd jag dem på mat i baren. Nötfärsbiffar med kantarellsås var dagens rätt och det smakade bra.

Som vanligt var jag till kyrkogården och idag hade jag en bukett rosor med mej. När jag kommit hem och plockat upp mina varor blev det en stunds vila med en bok. En god bok gör mej avstressad och jag kan glömma alla ledsamheter.

Nu blir det en kväll med TV som vanligt, stickning, korsord och så skall jag tända mina ljus som jag har för vana att göra.

Molning dag + 15,5 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar