fredag 23 september 2011

Fredag

Tänk att få vakna till ytterligare en fin morgon, min termometer visar att det har varit +4 grader som lägst i natt och än har inte frosten tagit mina blommor. Pelargonierna har knoppar och jag tänkte ta bort den häromdagen men de får väl stå lite till.

Jag har tid på Vårdcentralen på förmiddagen idag för att kolla mitt blodtryck igen, det var normalt idag så vi får se om en månad hur det ser ut, hoppas verkligen att det står sej såhär. Sen var det Ica och lite matinköp och jag köpte ljung till kyrkogården. Jag tänkte mej inte att sätta ljung men blommorna börjar bli fula som står där och det är ju alldeles för tidigt med granris, så nu blir det vit ljung små enar och prydnadskål.

Efter en kopp kaffe tog jag mej en promenad med stavarna, det är fruktansvärt skamligt av mej att vara så lat, hela sommaren har gått och jag har inte promenerat mer än nödvändigt. Fy på mej.

För en stund sen fick jag besök av lilla Jolin W, en söt liten pratglad tjej som bor här på Framnäs, hon samlar på stenar och hon hade en med sej som vi tyckte var så vacker. Kul när det kommer ungar på besök.

Som sagt vackert väder men lite blåst under dagen kl 19.20 +10,1 grader och nu lyser det så fint i mina ljuslyktor både ute och inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar