måndag 26 september 2011

Måndag

I dag var det dags för permanent, klockan elva hade jag tid hos Cornelia och hon tog hand om mej och passade upp på bästa sätt, och när permanenten var klar rullade hon upp håret på de största spolar jag någonsin sett. Efter lite ans och putsning var jag klar och det med ett lyckat resultat, jag är så glad att jag haft tålamodet att låta håret växa ut. Det är alltid uppiggande att gå till hårstudion för där är alla glada.

Väl hemma blev det till att luncha, rester åt jag så det var väl inte så märkvärdigt men det får heta lunch i alla fall. Latmasken infann sej direkt och jag har inte varit till någon nytta alls idag förutom att jag nyss lagt några suturer på en sliten plyschnallebjörn. Efter många års bataljer både med valpar och vuxna hundar har han blivit skadad i både bröst och mage men nu efter några stygn ser han fräschare ut. Det är väl vad jag gjort hittills idag men så mycket mer blir det nog inte.

Vädret har allt varit riktigt tråkigt idag, tyckte bestämt att det lovades sol fram på dagen men så blet det inte, mulet och kl 16.35 +14,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar