söndag 25 september 2011

Söndag

Vaknade till en mulen morgon men det har i alla fall inte regnat och idag måste det ske, gräsklippningen, det har ju varit så blött i marken så här på leran är det inte enkelt för det torkar upp dåligt. Men först av allt alldeles nyvaken iväg till Häggvägen för att hämta Sigge för han skall vara här idag. Familjen är på resande fot och det passar inte alltid att ha vovven med. Han har det bra här hos mej och han går ut och in som han vill och han går och lägger sej i sängen utan att fråga.

Vi intog frukost både hund och jag, han fick sina Doggykulor och jag åt youghurt och ägg. Sen blev det att klä på sej och ut på gräsklipparen och nu har jag nog klippt färdigt för i år, jag kommer nog att köra över en gång till när det mesta av löven har fallit, jag är alldeles för bekväm för att raka och frakta bort alla löv för det blir ganska mycket här därför klipper jag så att det skall vara lättare för maskarna att dra ner löven i marken. Det är ju gödning!!

I morgon skall jag till Cornelia och bli permanentad, det skall bli riktigt skönt och få en liten knorr på testarna, visst jag har ett naturligt fall på mitt hår och det är rakt ner o
ch det tror jag väl att nästan alla Öijebergare har.

Nu skall jag sätta mej vid symaskinen en stund men först skall jag gå ut i garaget med en kväkande and (hundleksak) som håller på att skrämma livet ur Sigge o mej, den har gått sönder och nu låter den när som helst.

Mest mulet hela dagen men inget regn kl 17.10 +15,7 grader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar