fredag 9 september 2011

Fredag

Ibland liksom rusar tiden iväg och rätt som det är har eftermiddagen infunnit sej och en sån dag är det för mej idag. På morgonen plockade lag lite och vattnade mina blommor och som vanligt morgonsysslor. Jag har även plockat ihop skräp och tidningar som skall köras bort så det lastas i bilen. Kommer på att jag har inte pratat med Siv på en vecka så jag slår henne en signal för att höra hur hon mår, vi pratar och hon undrar om jag kan komma till henne en stund.

Visst, jag åker iväg med skräpet och gör ett besök på ICA för att inhandla bakelser, vi måste ju fira att det är en sådan underbar höstdag. Helt plötsligt är klocka kvart i två och då var det dags att pallra sej hem, en liten uppfräschning och klädbyte och se över vad som behöver handlas. Det var en del som saknades, men först gjorde jag ett besök på kyrkogården, blommorna var fina som jag satte dit förra helgen och sen blev det Ica. Kan man tänka sej när jag kommer in på affären kommer kusin och möter mej precis som om det skulle vara uppgjort. Ja vi följdes väl åt in i affären och kusin hade så mycket att säja så jag tappade koncentrationen och jag glömde en del saker fast att jag hade lapp med mej.

När jag kom hem var Lotta o jag till Marianne o Bo och fick äppeln så nu kan vi göra oss äppelkakor.

Fint väder förutom en eftermiddagsskur kl 18.00 +15,6 grader. God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar